“Onze dochter heeft meer zelfvertrouwen gekregen.”

Hakan en Hülga Karalik: “Onze dochters gaan allebei naar XYZ. Livanur zit in groep acht en gaat drie dagen per week. Sinds ze bij XYZ komt is haar taal veel beter geworden. Doordat het beter gaat met lezen, snapt ze rekensommen ook beter. Rekenen blijft wel lastig, maar oefening baart kunst!

Ceylin heeft een taalontwikkelingsstoornis (TOS) waardoor ze problemen heeft met lezen en schrijven. Bij XYZ wordt er 1-op-1 met haar gelezen en werken ze aan haar woordenschat. Ze gaat steeds meer vooruit. Dit is een heel andere aanpak dan bij Livanur. De mentoren kijken echt naar wat een kind nodig heeft. In het begin was Ceylin schuchter en durfde ze niet uit haar schulp te kruipen. Nu durft ze te zeggen waar ze voor staat. Dankzij XYZ heeft ze meer zelfvertrouwen gekregen.

Een tijdje geleden hebben we de Pittige Jaren Training van XYZ gevolgd. Daar kregen we antwoord op vragen als: Hoe ga je om met een onvoldoende op school? En: Hoe ga je de dialoog aan met je kind? We kregen de training in onze eigen taal (Turks). Dat was erg prettig. Veel van de dingen die we hoorden tijdens de training hebben we thuis toegepast. We hebben er veel aan gehad en zijn zelfs twee keer geweest.”