“Bij XYZ denken we niet in hokjes.”

Roos Verwoerd: “Ervaren hoe kinderen zich gedurende het jaar ontwikkelen is het mooiste van dit vak. Doordat je als mentor nauw betrokken bent bij een gezin, maak je die groei samen door en geniet je er samen van. Bijzonder aan XYZ is dat er niet binnen hokjes wordt gedacht. We kijken echt naar wat een ouder of kind nodig heeft. We werken daarnaast cultuursensitief. Bij XYZ werken begeleiders met verschillende nationaliteiten waardoor er geen taalbarrières zijn. Zo kunnen we goed de brug maken tussen ouders, kinderen en andere instanties zoals scholen.

Zowel als persoon als professional leer je bij XYZ ontzettend veel. Je werkt met veel verschillende doelgroepen en bent een belangrijke factor in een casus. Je schrijft het werkplan en voert dit ook uit. Er wordt veel van je verwacht, maar je krijgt ook veel vrijheid om je functie in te vullen en mee te denken over de ontwikkeling van XYZ. De stichting is nu soms nog een vreemde eend in de bijt, maar is echt een stichting voor de toekomst.”