Praktijkvoorbeelden

“De mentoren van XYZ proberen het beste uit kinderen te halen.”

Gulten Berk: “Altan heeft goede resultaten op school, maar loopt achter met begrijpend lezen. Ondanks zijn goede cijfers, vinden wij het toch belangrijk dat Altan extra begeleiding krijgt. Begrijpend lezen is namelijk ook voor vakken zoals wiskunde belangrijk. Bovendien zit Altan zit nu in groep 5 en komt er binnenkort een dag dat wij hem…
Lees meer

“Er is aandacht voor iedereen.”

Yusuf Kucukoglu: “Als ik bij XYZ kom kijk ik eerst met mijn mentor naar mijn huiswerk en toetsen. We maken een planning en daarmee ga ik aan de slag. Als ik mijn huiswerk af heb kijken ze mijn opdrachten na. Als een opdracht fout is helpen de mentoren me hoe ik het de volgende keer…
Lees meer

“Bij XYZ denken we niet in hokjes.”

Roos Verwoerd: “Ervaren hoe kinderen zich gedurende het jaar ontwikkelen is het mooiste van dit vak. Doordat je als mentor nauw betrokken bent bij een gezin, maak je die groei samen door en geniet je er samen van. Bijzonder aan XYZ is dat er niet binnen hokjes wordt gedacht. We kijken echt naar wat een…
Lees meer

“Mijn zoon heeft meer plezier gekregen in het leren!”

Yassmin Hanna: “Via een kennis kwam ik in aanraking met stichting XYZ. Mijn zoon is 12 jaar en heeft het advies vmbo-kader gekregen. Hij wil architect worden en kan heel goed leren. Ik wist dat hij meer kon. Ik kan hem thuis zelf niet voldoende begeleiden of helpen bij het leren. Op de basisschool kon mijn zoon…
Lees meer

“XYZ gaat verder dan alleen huiswerkbegeleiding.”

Metin Ceyhan: “Ik loop stage bij XYZ vanuit mijn opleiding pedagogiek. Dat kinderen vooruitgaan en hun resultaten op school beter worden geeft mij veel motivatie. Ik begeleid leerlingen bij hun huiswerk en het leren van toetsen. Maar voer ook oudergesprekken en doe huisbezoeken. XYZ gaat verder dan alleen huiswerkbegeleiding. Kinderen worden ook begeleidt met hun…
Lees meer

“Onze dochter heeft meer zelfvertrouwen gekregen.”

Hakan en Hülga Karalik: “Onze dochters gaan allebei naar XYZ. Livanur zit in groep acht en gaat drie dagen per week. Sinds ze bij XYZ komt is haar taal veel beter geworden. Doordat het beter gaat met lezen, snapt ze rekensommen ook beter. Rekenen blijft wel lastig, maar oefening baart kunst! Ceylin heeft een taalontwikkelingsstoornis…
Lees meer